Ekologija – būtinybė ar verslas

Žiniasklaidoje vis dažniau girdime teiginius: „Turime išgelbėti žemę. Planeta šyla – tai paskutinis signalas, raginantis imtis veiksmų“.

Tarpvyriausybinės klimato kaitos komisijos ataskaita didelio pagrindo optimizmui nesuteikia. „Neabejotina, kad ŽMOGAUS VEIKLA įkaitino atmosferą, vandenynus ir žemę. Iki šiol jokiame dokumente nebuvo taip aiškiai pabrėžta antropogeninė klimato kaitos kilmė.

Apskaičiuota, kad dėl žmogaus veiklos vidutinė pasaulio temperatūra pakilo maždaug 1 ˚C, palyginti su iki pramoniniu laikotarpiu. Išlaikant tokį pokyčių tempą, ši vertė padidės iki 1,5 ˚C jau 2032–2050 metais“. Štai dėl ko svarbūs mūsų kasdieniai sprendimai ir pasirinkimai. Svarbus kiekvienas žingsnis teisinga kryptimi.

Ar verslas gali būti ekologiškas?

Verslas jau seniai pastebėjo, kad vartotojai domisi ne tik valgomo maisto sudėtimi, bet ir produktais, naudojamais jų buto ar namo statyboje. Vykdydami „Knauf Insulation“ veiklą matome, kad vartotojų susidomėjimas statybos produktų sudėtimi auga. Siekiame užtikrinti, kad namai, mokyklos, biurai ir ligoninės būtų statomi iš nekenksmingų medžiagų. Todėl rinkoje pasirodė mineralinė vata, pagaminta pagal ECOSE® technologiją, kurios sudėtyje nėra formaldehido, antipirenų, fungicidų.

Tai dar ne viskas – „Knauf Insulation“ produktai yra pažymėti ženklu DECLARE, kuris patvirtina, kad jie nėra kenksmingi nei su jais dirbantiems žmonėms, nei būsimiems pastatų gyventojams. Šiuo ženklu pabrėžiama natūrali mūsų izoliacinių medžiagų kilmė. „Knauf Insulation“ gamyboje naudoja 80 % perdirbtų medžiagų (daugiausia stiklo), taip pat kitų natūralių komponentų, pvz., smėlį. Vata „Knauf Insulation“ vienintelė šioje produktų kategorijoje turi sertifikatą DECLARE, kurį nepriklausomi ekspertai pripažįsta kaip dokumentą, patvirtinantį, kad produktai yra sveiki ir saugūs žmogui.

Ekologija madinga?

Net jei tai mada, ji labai pozityvi ir netgi naudinga. Jei ekologinės tendencijos skatina mus plėsti savo žinias ir tapti sąmoningesniais – nekyla jokių abejonių, kad tai gera mados kryptis. Kiekvienam mūsų naudinga kuo daugiau žinoti apie darnų vystymąsi ir ekologiją.

Kaip įtikinti skeptiškai klimato klausimais nusiteikusiuosius sužinoti daugiau?

Kaip žmonėms, mums patinka būti teisiems ir iš aplinkos pasiimti tik tokią informaciją, kuri patvirtintų mūsų nuomonę apie pasaulį. Ar tai tinginystė? Tai vadinama kognityvinio disonanso reiškiniu, kurį aprašė socialinis psichologas Leonas Festingeris. Negalime priimti į mūsų pasaulėžiūrą įsiveržiančių minčių ar faktų, kurie prieštarauja tam, ką galvojame tam tikra tema. Kiekvienas turime tam tikrą gynybos mechanizmų rinkinį, kuris padeda apsaugoti mūsų vertybes ir įsitikinimus. Taigi naujos žinios, verčiančios abejoti ankstesnėmis, visada yra iššūkis.

Mano manymu, jei savo kelyje sutinkame žmones, kurie turi kitokius įsitikinimus nei mes, diskutuodami su jais prarandame energiją. Tai, ką kiekvienas darome kasdien, yra svarbiau. Savo veiksmais ir elgesiu rodome pavyzdį. Juk mus mato kolegos darbe, draugai, mūsų šeima. Mano dukra pradėjo valgyti daug daržovių ir vaisių visų pirma dėl figūros, tačiau tai turėjo įtakos ir jos savijautai, ir planetos gerovei. Pasekiau jos pavyzdžiu: ėmiau riboti mėsą, valgyti įvairiai, skaniai, lengvai ir sveikai. Savo ir pasaulio labui. Mokytis iš patirties – geriausia.

Kodėl „Knauf Insulation“ susidomėjo projektu „Be.Eco“?

Sąmoningumo klimato klausimais didinimas šiandien yra nepaprastai reikšmingas iššūkis, kurio „Knauf Insulation“ ėmėsi visame pasaulyje. Tad švietimas yra be galo svarbu. Švietimas prasideda nuo mokyklos, nors aš manau, kad turėtų prasidėti jau darželyje. Jei vaikai išsiugdys tinkamus įpročius, rūpintis gamta jiems atrodys natūralu.
Yra nuomonių, kad mokyklose turėtų būti vedamos atskiros pamokos apie klimato kaitą. Žinoma, tai viena iš išeičių. Tačiau, mano nuomone, būtina keisti visą švietimo sistemą, kad su ekologija susiję klausimai būtų aptariami mokantis įvairių dalykų. Pavyzdžiui – būsimus statybų specialistus ugdančiose profesinėse mokyklose vertėtų supažindinti su statybos produktų komponentais, kad jie suvoktų jų svarbą sveikatai.
Taigi švietimas yra labai svarbus, nes per jį galime parodyti, kaip kiekvieno mūsų maži ir dideli kasdieniai pasirinkimai gali visiškai pakeisti neigiamas tendencijas. Planetos ateities labui verta pradėti nuo savęs jau šiandien.
Kol kas dar viskas mūsų rankose.

Anna Kazusek

Teksti autor

Anna Kazusek
Jau daugiau nei 20 metų Anna užsiima prekių ženklų kūrimu ir komunikacija, tiesioginiu bendravimu su žmonėmis. Nuo 2007 m. bendradarbiauja su „Knauf“ įmonių grupe.